sâmbătă, 5 aprilie 2014

DIN DOLOMIȚI ÎN ISTRIA




De la Auronzo di Cadore am plecat spre lago di Santa Croce. Drumul a fost frumos și ușor, coborând pe raul Piave. La un moment dat am găsit intamplător o pista de bici ce ne-a condus printr-o zonă super-salbatică. La lacul Santa Croce bătea un vânt cumplit, ca întotdeauna, motiv pentru care lacul este căutat de pasionații sporturilor de apă și vânt (wind-surf, kite-surf și așa mai departe). Am găsit un loc frumos de campat, exact lângă lac, într-o zonă de arbuști. Am facut o baie, focul, am mâncat și ne-am bucurat de încă o zi frumoasă pe acest pământ minunat! Lângă noi era un camping, așa că ne-am bucurat și de un duș fierbinte și ne-am încarcat și bateriile telefoanelor și ale aparatului foto! Seara a fost o furtuna cumplită, superbă, cu mii de fulgere! Noi stăteam la o mică terasă din interiorul campingului, bucurându-ne de acest specacol grandios!
A doua zi ne-am aventurat pe lac! A fost cumplit, cu o barca pneumatică pe un așa vânt. Până la urmă am fost împinși într-o zonă mocirloasă și totul s-a transformat într-o aventură! M-am bucurat și de minunea ce se întâmpla continuu sub ochii noștri: tineri din întreaga Europă, bucurându-se de apă, de vânt și de... minunile tehnologiei și ale societății noastre în care oamenii nu mai sunt în războaie, ci petrec împreună!
După două zile am plecat spre Veneția! Ne închipuiam că o să fie frumos, dar a fost o porcărie. Nu ne-a plăcut Veneția! O mizerie! Cei de acolo erau super-avizi să ia și pielea de pe tine, lipsea toată omenia întâlnită cu bucurie în Dolomiți sau în întreaga Austrie! Până acolo am mers șnur din Dolomiți, coborând mereu. În Veneția am mâncat și noi o pizza, la insistențele Soriniței noastre iubite și de dormit am dormit în piața publică, undeva mai retras. Noaptea, fără milioanele de turiști ce se înghesuie să intre în biserică sau în turnul ăla, zona centrală este frumoasă. Dimineața la fel, în lipsa turiștilor, ne-am bucurat de o Veneție doar pentru noi trei!
Din Veneția am luat un vapor spre Pola, Croația. Ne așteptam la o plimbare romantică, petrecută pe puntea unui vas, eventual bucurându-ne de un asfințit... Nu a fost așa! Singurul mijloc era un vapor atât de rapid încât 80% din oameni au vomitat... Ce păcăleală am tras cu Veneția și cu croaziera noastră! Dar așa este în viață! Nu întotdeauna avem toate datele pentru a face alegerile cele mai bune!
Spre seara am ajuns la Pola, în sudul Istriei. Ne-am bucurat de frumoasa Arenă și, un pic cam presați de timp, am plecat spre Kameniak! Deși era prima oară când ajungeam aici, am știut clar unde ne vom pune cortul! De pe Google Earth! Fără o hartă, decât cea din mintea mea, am ajuns la fix! Și ”bineînțeles”, e singurul loc din Kameniak unde poți să îți pui cortul în perfectă siguranță și intimitate, ai și umbra copacilor, ai și loc de foc!!! – super periculos cu focul în Croația, mai ales pe timpul verii și în pădure - și ești și foarte aproape atât de mare cât și de un camping pentru duș și cumpărături! E locul ideal din Europa unde să îți petreci o lună la mare! Nu te plictisești de loc!
De aici am mai făcut ceva excursii fie cu barca în jurul peninsulei, fie cu bici, până la Rovinj sau Pola. În fiecare zi ne bucuram de plajă, de mare, de o excursie de picior prin paradisul Kameniakului, iar seara de o mâncare făcută la foc!
    AURONZO. LAGO DI SANTA ECATERINA
 AM VĂZUT ȘI ROMÂNI FERICIȚI!
 
                      UITE PE UNDE NE DUCE VIAȚA!!
                      ÎN DRUM SPRE LAGO DI SANTA CROCE...
    ÎMPACHETĂRILE CU NĂMOL SUNT SĂNĂTATE CURATĂ!
     ILEANA COSÂNZEANA RĂZGÂIATĂ DE VÂNT!!
     PARADIS!!!
     IOAN, LUÂND LECȚII DE SUPRAVIEȚUIRE!
     BUNĂ DIMINEAȚA, VENEȚIA!
     BISERICA SAN MARCO, VENEȚIA
     VENEȚIA
    CE FRUMOASĂ ESTE VIAȚA CÂND EȘTI IUBIT ȘI IUBEȘTI!
     ARENA DIN POLA
    POLA
    KAMENIAK
     SUPERBUL NOSTRU LOC DE CORT!
      KAMENIAK
      ROVINJ
                 ROVINJ
 ROVINJ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu