miercuri, 9 aprilie 2014

DE LA VILLACH LA SANKT POLTEN



Astăzi am nevoie de ajutorul dvs!!
Vreau să vă atrag într-o discuție în care fiecare să aibă ceva de câștigat! M-aș bucura ca fiecare să posteze (la comentarii) câte o amintire a lui despre o excursie în Austria (cu bicicleta sau nu) din care să putem afla câte ceva frumos despre această țară: poate un traseu de biciclete sau unul montan, poate despre o mânăstire primitoare sau un orășel pitoresc...
Voi începe eu! Pentru că Donauradweg, Ennradweg, Salzkammergutradweg, Drauradweg etc sunt foarte cunoscute, mă gândesc să vă prezint o zonă mai puțin circulată, dar și ea, ca orice zonă din Austria, foarte frumoasă!
Eram odată pe Drauradweg și aveam de ajuns la Sankt Polten, lângă Viena: trebuia să găsesc o soluție. Și am aflat-o, oarecum din mers... De la Vilach am mers un pic pe Drauradweg până la Rosegg (aici poți vizita un castel cu un parc și o mică grădină zoologică), de unde am luat-o spre Velden am Vorthersee. De-a lungul lacului, spre Klagenfurt, există pisă de biciclete. Lacul este foarte frumos, dar este o zonă cam elitistă! Doar hoteluri și vile de lux, prețurile de cazare sunt scumpe și nu este nici o zonă sălbatică unde să pui cortul așa, de drag, lângă lac... Nu prea ajungi sa atingi lacul: fiecare hotel are propria lui parte de lac, destinată doar propriilor clienți... Oricum, aveam ceva materiale de la oficiul de turism și undeva, pe harta primită, era un mic petic verde lângă lac. În ce mă privește m-am dus direct acolo și, spre marea mea bucurie, am putut să pun cortul într-o mică pădurice, lângă lac, să fac și o baie în lac... Nu garantez că acum este tot așa... cred că s-a contruit ceva între timp...
A doua zi am ajund la Klagenfurt, care este deosebit de frumos!! Mult peste așteptările mele! Și de aici am descoperit că există o pistă de biciclete ce ne traversează din valea râului Drau (Drava) în valea râului Mur, mergând peste munte (nu sunt înalți, maxim 1000 de m): pleacă din Klagenfurt și ne scoate la Scheifling. Se numește Kulturradweg sau R7. Trecem din Karinthia în Steiermarkt. Pe drum sunt destule castele și mânăstiri, chiar și vestigii romane, oficiile de turism te vor informa despre toate aceste obiective. Ce mi-a plăcut mie, ca de obicei, a fost pista în sine, mulțimea de bisericuțe și peisajul...
De la Scheifling am urmat Murradweg până la Bruck an der Mur. Pista asta nu a fost așa frumoasă, sau asta a rămas impresia mea... Era foarte întortocheată, urcam și coboram într-una, așa că până la urmă am decis să merg pe stadă, coborând doar odată cu râul... Poate că eu mă grăbeam și asta să îmi fi cauzat vreo frustrare că pista tot urcă și coboară... Dar ca peste tot în Austria: multă verdeață și orășele pitorești.
De la Bruck an der Mur am părăsit râul mur și am început să urc pe un afluent al Murului, numit Murtz. Am descoperit cu încântare că și aici am o pistă de bicicclete, care m-a condus printr-un ținut de basm până la Murzzuschlag și mai departe, spre izvoarele râului. Munții de aici nu sunt abrupți, mai degrabă sunt ca niște deauri, iar pasul se numește aici sattel (cum am zice noi ”Șaua”). Am trecut prin Lahnsattel din Steiermarkt spre Austria Inferioară (a cărei capitală este chiar Sankt Polten)
În afară de noaptea aceea petrecută lângă lacul Vorthersee, în care am avut o mare șansă să găsesc unde să dorm, toate celelalte nopți le-am dormit prin păduri, prin zone sălbatice, bucurându-mă de intimitate și de o apă proaspătă, de salată de păpădie și odată de un ceai de muguri de brad!
După ce am trecut șaua spre Nieder Osterreich, am găsit imediat o pistă superbă de biciclete, Traisenradwg. Știam de ea, căci mă intersectasem cu ea în drumurile mele, atunci cand Traisenul se varsă în Dunăre. Traisenradweg este superbă! Străbate doar păduri și pășuni, totul este verde! Și mai am și coborât!!

Acum rog pe oricine dorește să povestească ceva din excursiile lui în Austria să o facă în cadrul comentariilor!!
     Vorthersee
    Vorhersee și celebra biserica
    Klagenfurt
    Klagenfurt
    tot felul de biserici și castele pe acea Kulturradweg...

     cel mai mult mi-au placut bisericuțele de țară! Prilej de a bea o apă bună (bisericile astea au o cișmea), de a mă odohni și de a mulțumi lui Dumnezeu pentru lumea frumoasă în care m-am născut!




     un pod de biciclete...

    Bună dimineața!!

    Verde!!





 Traisenradweg: superbă!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu